Vinn klocka hos vackra Marie

Sveriges vackraste bloggare måste vara Marie Plosjö. I alla fall tycker jag det. Att hon förutom att hon är vacker är smart och skriver intressant gör att hennes blogg är en av de jag börjat följa dagligen. Hennes konst är dessutom helt fantastisk! Hade jag varit rik och inte fattig student hade jag velat köpa lite konst av henne. Tavlan jag länkade till tycker jag är helt underbar - titta ordentligt - det röda ögat känns starkt och kraftfullt (och djävulskt), medan det blåa känns ledset och bräckligt (och kanske ångerfullt pga det djävulska) - precis så är vi människor... i alla fall jag. Jag vill visa mig stark, men är ofta liten, ensam och bräcklig. Visserligen är jag inte jävulsk... eller jo kanske när jag har PMS :). Jag älskar även detaj- och färgrikedomen i alla hennes tavlor. Kankse jag tolkar tavlan helt fel - men det tycker jag är en stor del av all konst, att vi ska tolka konsten olika... för det är nämligen så att varje människa är unik och tänker på sitt eget sätt.




Marie och hennes syster Monia har även gjort en smart grej. Skrivit vad som är vackert med dem - utseendemässigt. Det tycker jag är bra, man ska fokusera på det som är vackert och fint med sig själv och inte det negativa.

Jag tänkte också göra en liten lista om 10 saker som jag tycker är vacker med mig.

1. Mina ljusblå ögon

2. Mina fylliga läppar

3. Mitt ansikte

4. Mitt hår

5. Mina tänder

6. Mitt leende

7. Mina ben

8. Mina bröst

9. Mina leverfläckar (eller ja... att jag inte har några stora leverfläckar)

10. Mina ögonbryn



Just nu kan man vinna en klocka från Vintage by Fé hos Marie bara genom att berätta om hennes fina blogg. Och visst blev ni intresserade av att läsa den nu!? :) Klicka in och tävla du också eller klicka in och läs om denna intressanta tjej och hennes spännande liv!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0